Alla inlägg under maj 2010

Av Emma isaksson - 31 maj 2010 09:14

På lördag hade vi loppis här i byn .Tyvärr var det inte så många besökare så jag sålde för 35kr .Men jag har nog aldrig varit så nöjd när jag kom hem ,för jag har verkligen fyndat .Bilder kommer längre ner .


På söndag var det morsdag .Jag gav mamma choklad och en plåt falskpotatisbakelse jag har den bästa mamma på denna jord .Tack mamma för att du finns .


Själv blev jag uppvaktad av vicktor som hade gjort ett så fint kort och snälla Kaisu kom med en tårta .(om någon undrar vad jag fick av Nicke kan jag informera er om att jag inte är hans mamma ) skulle bli smått tokig om han skulle köpa ngt och det vet han :-).


Har även hunnit med en innerumsvisning hos mamma .


Är mycket nöjd med min helg måste jag säga .

Nu lite bilder.


  Tupperware burkar .Helt nya .


 

Tripptrapptrull med båge .Har tänkt köpa en svart men dom är så dyra ,så vi målar helt enkelt denna svart .(Bild kommer).


 

Hr varit ute efter denna länge och nu hittade jag den super billig på loppis .Anton och Selma älskar den å jag med :-).

 

Den här fyndade jag i min egen skrubb ,den ska upp på väggen brevid datorn.

Utöver detta fyndade vi en sängmobil och Alma tycker så mycket om den hon låg länge och skrattade åt den innan hon somnade.

Det var allt för denna gång.




Av Emma isaksson - 23 maj 2010 11:05

Äntligen har tapeten på "trappväggen" kommit upp ,det enda som saknas är lister och det måste vi klura lite på ingen vägg är nog helt rak i det här huset.


Nu lite bilder .

  Tavlan klar.


  Uppe på väggen observera det fula skruvhålet på tavlan (satt och matade Alma medans tavlan hängdes upp så jag han aldrig stoppa grabbarna) klurar nu på hur vi  ska få der snyggt.

  Ja så ser det ut. Välkomna att kolla det "live".Jag är i allafall supernöjd .

  En lite prinsessa ville också vara med.

Av Emma isaksson - 20 maj 2010 08:17

Har kommit underfund med att den enda egna tiden jag har är antingen när jag sover eller i duschen inte konstigt att man aldrig hinner göra det man ska .

Men idag hoppas jag att barnen tänker sova samtidigt så kanske jag och Nicke hinner ta tag i lite projekt .


Inga kaninungar än vi får se om det blir några alls.


Tänkte gå på ikea idag och köpa lite tyg att göra tavlor och kuddar av få se om det blir av då våran bil gått sönder förhoppningsvis lagas den idag .


Har inte så mycket mer att förtälja idag ska se om jag hittar några bilder att lägga ut.

  Utsikt från annexet :-) Ursäkta den mycket suddiga bilden .

  Gumman myser i vagnen.

 

Anton 4 år .(tårtan blev en katastrof svårt att baka äggfritt) men anton var nöjd och det är ju huvudsaken.

Av Emma isaksson - 8 maj 2010 09:28

Nu är äntligen skottkärran lagad så idag blir det gårsstädning för hela bunten,vi har lövhögar sen i höstas som vi aldrig han ta upp innan snön kom .

Ska även planera för hur gården ska se ut med buskar ,plantor och sålådor .

Förhoppningsvis har vi kaninungar till sommaren ,kaninen har börja äta som en häst och är surare än vanligt .

  Kaninen Märta .

  Alma med nya kläderna.

 

Anton ville bli fotad med hjälmen.

  Gumman äter en macka.

  Gumman i sin nya klänning.


Har föresten lite innerumssaker till salu .

Långt turkost ljus.

Silver kruka gubbe.

Storplåtburk med griffel  50:- st .

Sen har jag 2 tapetrullar sandbergslilly (till barnrum) 350:- st (har kostat 750 kr rullen).




Av Emma isaksson - 4 maj 2010 11:58

 

Här är den bedårande klänningen.

 

 

Så här fin var förpackningen :-)

Av Emma isaksson - 1 maj 2010 12:26

Hittade världens underbaraste klänning till lilla Alma ...men eftersom jag är så gott som pank då ingen föräldrapenning dykt upp denna månad så har jag bara fått sitta och sukta efter denna underbara skapelse ,men efter mycket tjat och lite depp så sa Nicke att jag kunde beställa den(är rädd att den hinner ta slut innan jag får pengar) .Bild kommer så fort den landat i brevlådan .


Nu lite bilder ...


  Selma badar ...   Innan selma skulle rita så lovade hon att inte rita på sig själv golvet eller väggen ..när jag konfronterade henne efter att ha orange färg på kökskåpen golvet och henne själv svarade hon jag råkade ..vad säger man då ? (satt och ammade alma undertiden så jag hade lite koll ) .

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards